RAJDY

XI Choinkowy Rajd Pieszy 03.12.2016

Pogoda w rajdową sobotę niezwykle nam dopisała. Było chłodno, ale jak na tę porę roku bardzo słonecznie i kiedy przyjechaliśmy do Rosnowa, na miejsce rozpoczęcia trasy pieszej, nie mogliśmy się doczekać kiedy ruszymy w drogę. Większość trasy prowadziła nas szlakiem rowerowym – Tychowskim Traktem, przez piękne lasy w gminie Manowo i Świeszyno. Podczas drogi było kilka postojów – czas na zabawę i odpoczynek, chociaż trasa była dość długa, ponieważ miała 13 km, wszyscy dzielnie przeszli – pomimo bólu nóg.

Po dotarciu na metę rajdu, do gimnazjum w Świeszynie, czekała na nas już gorąca grochówka i konkursy: plastyczny dla młodszych dzieci oraz krajoznawczy, w którym nasza Zuzia Rudnik zajęła III miejsce.

Wręczano także odznaki:

Miejsca Kultu Jana Pawła II, otrzymali:

Zuzanna Rudnik, Alicja Kowalik, Sebastian Cichosz, Maria i Stanisław Grabowski Królik, Julia Puzio, Marta i Jakub Stańczyk, Emilia Liśkiewicz

Odznaka Jubileuszowa „1050 Rocznica Chrztu Polski” otrzymała:

Emilia Raczyńska – opiekun

Po tych wszystkich atrakcjach, wyjechaliśmy ze Świeszyna w drogę powrotną do Koszalina, gdzie na odbiór swoich pociech czekali już rodzice.

XXV Rajd Pieszy „Andrzejki 2016” 19.11.2016

Trasa naszego rajdu wiodła nas z Wierzchomina do Warnina. Pogoda była piękna jak na tę porę roku. Szliśmy polnymi i leśnymi drogami przez tereny dwóch rezerwatów przyrody „Wierzchomińskie Bagno” oraz „Warnie Bagno”. W tych miejscach ochronie podlegają zbiorniki wodne wraz z roślinnością torfowiskową. Mogliśmy zobaczyć jak wyglądają torfowiska, zapoznaliśmy się także z tablicami umieszczonymi w rezerwacie, gdzie opisano formy ochrony przyrody oraz wyszczególniono roślinność, którą należy szczególnie szanować. Podczas drogi natrafialiśmy na ślady pozostawione przez zwierzęta i rozpoznawaliśmy gatunki drzew.

Po przejściu 10 km, na mecie rajdu – w Warninie czekał na nas gorący żurek, oraz ciasta upieczone przez miejscowe gospodynie. Odbył się tradycyjnie konkurs krajoznawczy, w którym wszyscy startujący otrzymali nagrody a to dzięki uprzejmości sołtysa, który sponsorował połowę upominków.

Po odpoczynku z zabawie, rozdano dyplomy i odznaki. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Koszalina.

Emilia Raczyńska

Rajd Pieszy Doliną Radwi Chotli i Chocieli

Tym razem Impreza odbywała się w okolicach Polanowa. Rajd rozpoczął się w Wietrznie, gdzie mogliśmy zobaczyć przepiękny, ale niestety niszczejący już pałac. Główną atrakcją nie tylko turystyczną, ale także duchową, tej wycieczki była Święta Góra Polanowska, na którą dotarliśmy po siedmiu kilometrach wędrówki. Już w trakcie wchodzenia na jej szczyt, witały nas rzeźbione sceny z życia Jezusa i Maryi, które prowokowały do kontemplacji. Na trasie napotkaliśmy, także tutaj zasadzony z nasion pobłogosławionych przez Jana Pawła II, Dąb Papieski. Liczne rzeźbione figury np. Pielgrzyma, który wędrował do Santiago de Compostella, czy św. Franciszka, przypominały o sakralności tego miejsca. Na szczycie znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Bramy Nieba, do którego mogliśmy wejść na chwilę modlitwy. Następnie wyruszyliśmy do Polanowa, gdzie zaplanowano metę naszego Rajdu. Tradycyjnie czekała na nas zupa – tym razem była to grochówka. Po rozstrzygnięciu konkursów krajoznawczych, rozdaniu nagród powróciliśmy do Koszalina.

Rajd „Miejsca kultu św. Jana Pawła II”

Dnia 1 października 2016r. zapraszam wszystkich chętnych na rajd pieszy miejscami, w których był papież Jan Paweł II, oraz gdzie znajdują się pomniki bądź tablice upamiętniające pielgrzymkę z 1991 r.Nasza wycieczka odbędzie się w ramach zdobywania odznaki „Miejsca kultu św. Jana Pawła II” a całość trasy będzie miała około 11 km.

Rajd rozpoczyna się o godz 9.00 a kończy ok. godz. 16.00 (gdzie patrz zgoda rodziców poniżej)

Trasa wycieczki będzie prowadziła uliczkami Koszalina, a miejscem zbiórki będzie ul. Piłsudskiego na wysokości Centralnego Ośrodka Szkolenia Straży Granicznej, gdzie zobaczymy Obelisk Jana Pawła II. Potem udamy się do kościoła pw. Ducha Świętego, następnie do Parku przy placu Polonii, gdzie zobaczymy dąb papieża. Kolejnym punktem na trasie będzie kościół pw. Podwyższenia Krzyża Św., gdzie znajdują się relikwie papieża Jana Pawła II, następnie udamy się do Katedry koszalińskiej. Końcowym punktem programu będzie wizyta w Seminarium Duchownym, gdzie papież spędził noc. Tam będziemy mieć okazję modlitwy w tej samej kaplicy, w której modlił papież. Na zakończenie będzie ognisko, dlatego należy zabrać ze sobą kiełbaskę lub coś innego co można upiec na ogniu.