Rajd Szlakiem Nadmorskim 23.02.2019

Rajd rozpoczął się przy chłodnej ale ładnej pogodzie. Pomimo zapowiadanej pochmurnej aury, mieliśmy początkowo przebłyski słońca, później świeciło ono w pełnej krasie a nas pozytywnie nastrajało do wędrówki. Po początkowych problemach z wyjazdem z Koszalina, nieco opóźnieni udaliśmy się autokarami do Sarbinowa, gdzie rozpoczynała się nasza trasa piesza. Po przywitaniu przez komendanta naszego rajdu – kol. Radosława Siegiedę, wyruszyliśmy plażą w kierunku Gąsek. Plaża wyglądała przepięknie w promieniach słońca, morze było raczej spokojne, ponieważ wiatr nie był silny. Przygodą okazało się przekraczanie strumieni, które licznie przecinały plażę. Czasem konieczne stawało się wymienienie skarpetek na suche, ale humory nam dopisywały mimo wszystko. Po pokonaniu połowy trasy doszliśmy do Latarni Morskiej w Gąskach, gdzie mieliśmy dłuższy postój. Specjalnie dla nas otworzono latarnię, kol. Radosław opowiedział nam o historii tego obiektu i można było odbić sobie w książeczce pieczęć latarni. Po odpoczynku i zjedzeniu zapasów ruszyliśmy w dalszą drogę, już wtedy oddalając się od morza a idąc w kierunku Śmiechowa. Gdy dotarliśmy do tej małej miejscowości, z daleka można było dostrzec bryłę romańsko – gotyckiego kościoła pw. Matki Bożej Królowej Polski – jednego z najstarszych zabytków w naszym regionie. Po wejściu do środka ukazała się naszym oczom niewielka świątynia jednonawowa z przepięknym rzeźbionym ołtarzem i chrzcielnicą. Prawdziwą perełką i jednym z zabytków w tym kościele jest polichromia z ornamentami roślinnymi na drewnianym suficie. Po wysłuchaniu historii tego kościoła opowiedzianej przez naszego przewodnika i współorganizatora naszego rajdu – kol. Radosława Siegiedę, ruszyliśmy do Tymienia. Na miejscu a jednocześnie na mecie naszego rajdu, gościnne swe progi otworzyła przed nami Szkoła Podstawowa im. Kardynała Ignacego Jeża. Zjedliśmy tam pyszny żurek, odbyły się  trzy konkursy:

• krajoznawczy organizowany przez kol. Radosława Siegiedę,
  • plastyczny organizowany przez kol. Emilię Raczyńską
  • oraz pierwszy turniej gier planszowych „Super Farmer” poprowadzony przez Kazimierza Raczyńskiego.

Na koniec tradycyjnie ogłoszono wyniki konkursów i rozdano nagrody. W konkursie plastycznym wszystkie dzieci wykonujące prace otrzymały upominki, oprócz tego wbrano sześciu zdobywców miejsc. W konkursie krajoznawczym tradycyjnie wyłoniono zwycięzców w kategoriach młodszej i starszej po trzy miejsca. W turnieju gier natomiast wyłoniono jednego zwycięzcę. Po rozdaniu nagród, wręczono odznaki i dyplomy. Po zakończeniu imprezy zadowoleni i zmęczeni udaliśmy się autokarami do domu.

Do zobaczenia na kolejnej Imprezie PTTK!