Rajd z Janem Pawłem II 13.10.2018

Nasza wycieczka odbyła się w przeddzień XVIII Dnia Papieskiego obchodzonego w naszym kraju pod hasłem „Promieniowanie ojcostwa”. Rajd odbył się przy wspaniałej, wręcz letniej pogodzie. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Manowie od zwiedzenia siedziby Nadleśnictwa oraz Ścieżki Edukacyjno – Przyrodniczej „Czapla Góra”. Po odwiedzeniu tej szczególnej ostoi lęgowej czapli siwej i podziwianiu kilkusetletnich pomników przyrody, zeszliśmy do pomnika tych którzy zginęli w Katastrofie Smoleńskiej, gdzie pomodliliśmy się o spokój ich dusz. Po drodze odnaleźliśmy pierwszego „kesza”, który został ukryty w pobliżu kościoła pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych. Kościół podziwialiśmy niestety tylko z zewnątrz, ponieważ świątynia była zamknięta. Dalsza droga wiodła nas szlakiem rowerowym przez las tzw. Drogą Słoneczną. Podczas pokonywania trasy cieszyliśmy się z pięknej pogody, wdychaliśmy zapachy lasu i zbieraliśmy grzyby, których łącznie uzbieraliśmy ponad 10 kg! Podczas rajdu odnaleźliśmy 11 skrytek Geocache i po pokonaniu 15 km doszliśmy do Świeszyna. Stamtąd, autobusem MZK, zadowoleni z wycieczki powróciliśmy do Koszalina.