II Wakacyjny Rajd „Wakacje na nogach” 01.07.2017

Tym razem pogoda nie była dla nas łaskawa, padało cały czas bez przerwy, ale nie zniechęciło to najwytrwalszych turystów!

Po dojechaniu busem do Sarbinowa nie ociągając się rozpoczęliśmy wędrówkę. Przebiegała ona przez Obszar Chronionego Krajobrazu- Koszaliński Pas Nadmorski. Zwiedziliśmy neogotycki kościół  z XIX w. p.w. Wniebowzięcia NMP w Sarbinowie, następnie przeszliśmy do Chłopów, gdzie zwiedziliśmy przystań rybacką oraz molo. Z powodu silnego wiatru morze było bardzo wzburzone, więc mogliśmy obserwować fale rozbijające się o brzeg. Dalszą drogę wyznaczał nam szlak czerwony- Szlak Nadmorski im. dr. Czesława Piskorskiego, którego małym fragmentem szliśmy. W Chłopach mogliśmy zobaczyć budownictwo szachulcowe- zabytkowe domy, które zostały w większości odnowione i przygotowane pod turystów. Ostatni fragment naszej wycieczki do droga przez las, którym dostaliśmy się do Mielna, gdzie zobaczyliśmy pozostałości po grodzisku z VI- VIII w, oraz zwiedziliśmy kościół p.w. Przemienienia Pańskiego z XV w. wybudowany w stylu gotyckim z przepięknymi witrażami.

W drogę powrotną do Koszalina udaliśmy się szynobusem, co stanowiło dla niektórych uczestników atrakcję, ponieważ bardzo dawno nie jechali pociągiem.

Do zobaczenia na szlaku wkrótce!