Rajd z „Wizytą u pomników przyrody”10.06.2017

Rajd rozpoczął się przy deszczowej pogodzie, ale po opuszczeniu Koszalina i dotarciu do Chocimina, stopniowo się rozpogodziło i rozpoczęliśmy wspólną wędrówkę przepięknymi lasami gminy Polanów. Jak przystało na rajd „Z wizytą u pomników przyrody” były zabytkowe drzewa: po drodze widzieliśmy aleję bukową, oraz dąb zwany „Żydosław”. Podczas rajdu widzieliśmy elektrownię szczytowo pompową w Żydowie i jezioro Kwiecko. Po Przejściu 10 km dotarliśmy do Szkoły Podstawowej w Żydowie, gdzie odbyło się zakończenie rajdu, zjedliśmy zupę i odbył się konkurs krajoznawczy. Marcelina Ruczyńska zdobyła I miejsce, a Staś Grabowski Królik oraz Sebastian Cichosz wyróżnienie. Dzisiejszego dnia także Maria Grabowska Królik otrzymała odznakę OTP w stopniu małym brązowym, a Julia Puzio po tym rajdzie odznakę popularną. Po rozdaniu nagród oraz dyplomów wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kaszalina.

 

Relacja Marceliny Ruczyńskiej kl. 5a z Rajdu „Z wizytą u pomników przyrody”:

Rajd z naszą grupą rozpoczęliśmy w Chociminie. Znajdowały się tam jeszcze inne osoby z różnych szkół. Szliśmy pod opieką naszej pani katechetki Emilii Raczyńskiej. Ja byłam bardzo zadowolona z podróży. Już na początku drogi żartowałam i śmiałam się. Szłam u boku moich koleżanek, ale koledzy bardzo nas zaczepiali i robili nam różne psikusy.

Piękne widoki i pomniki przyrody bardzo mi się spodobały. Najbardziej zapamiętałam sobie jezioro Kwiecko. Była tam ogromna wyspa, a po wodzie pływały łabędzie.Gdy przeszłam 4 kilometry, myślałam że nie dojdę do mety rajdu, ale w połowie drogi minęło mi to uczucie i szczęśliwie nadal dawałam radę iść. Po drodze mijaliśmy elektrownię szczytowo pompową, która miała 3 rury o średnicy 5 metrów,  łączyły one jezioro Kamienne z jeziorem dolnym zwanym Kwiecko, które jest położone 80 metrów niżej.

Gdy doszłam do szkoły w Żydowie, gdzie odbyło się zakończenie Rajdu, byłam bardzo zadowolona, że ukończyliśmy wędrówkę. Przeszliśmy równo 10 kilometrów, a w szkole czekała na nas zupa, a potem udział w konkursie krajoznawczym, w którym zajęłam I miejsce. Na zakończenie nastąpiło rozdanie nagród, a potem pojechaliśmy do Koszalina. Było wspaniale!

 

Skomentuj

